Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Matryca oraz topienie mikropalnikiem (?)
#1
Witam,
Prosiłbym o pomoc doświadczonych Metalurgów i Jubilerów Puść oczko
Chcę zrobić taki medal dla mojego Bractwa Rycerskiego, mam już jeden próbny egzemplarz (z metalu), i teraz chciałbym zrobić matrycę do tłoczenia takich samych, z czego mogę zrobić matrycę, która wytrzyma nacisk imadła/prasy, jeśli chcę po prostu odbić mój medal, tak samo, jak odlewa się woskowe modele w gipsie? Myślałem o czymś takim, da radę:
http://www.sklep.planetart.pl/keramiplast/m/19 ?
A drugie pytanie, czy mini palnikiem, np. takim jak tutaj:
http://www.sklep.planetart.pl/mikropalnikmaly dam radę stopić w jakimś naczyniu nieduże ilości metali ( nieduże tzn. na 1 większy medalion, średnicy 3cm)? A, metale i stopy, które mnie interesują: Srebro, aluminium, miedź, brąz, brązal oraz miedzionikiel. A, i jeszcze Nordic Gold, tj: 89% miedzi, 5% cynku, 5 aluminium i 1% cyny? Fajny stop, bardzo mi się podoba, ale jak chciałem o nim poczytać, trafiłem tylko na stronę, na której pisali o euro centach, własnie, że są robione z trudnotopliwego stopu Nordic Gold. Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#2
Zakres Twojego pytania wykracza poza zwyczajową objętość postu.
W jednej odpowiedzi chciałbyś poznać całą technologię i magię
odlewnictwa. Pomagamy na forum, ale to trąci już wyłudzeniem.
Chcesz zarobić na medalach, to się mozolnie ucz albo zleć starszym
kolegom i dodaj swój zysk do ceny końcowej. Są granice kolo!
"Brak poczucia humoru, nie zawsze jest dowodem powagi"   - Antoni Słonimski
Odpowiedz
#3
Zeskanuj medal i wyślij do firmy która zrobi Ci odpowiednią matrycę. Nie wiem jaki jest koszt ale chyba będzie się opłacać.
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
#4
narzędziami, którymi dysponujesz nic nie zrobisz. Ja mam u siecie prase o ucisku 20 ton i mogę tylko tłoczyć drobne elememty. Do tego co chcesz robić potrzebujesz przynajmniej 60ton. Odlewanie niszczy drobny wzór i do medali i monet sie nie nadaje, chyba, że ma to być forma o mało-czytelnym reliefie. Jak na razie ( bez urazy ) porywasz się z motyką na Słońce.
Odpowiedz
#5
może zeskanować i wyfrezować? to najprościej Rozmarzony
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
#6
(07-22-2014, 07:55 AM)kriss napisał(a): Odlewanie niszczy drobny wzór i do medali i monet sie nie nadaje, chyba, że ma to być forma o mało-czytelnym reliefie.

A "odlewki" 20$ najbardziej popularne ale nie tylko, gdzie wielu ma problemy z odróżnieniem od oryginałów?
Oczywiście nie będzie to lustrzany stempel ale czy tu taki potrzebny?
Odpowiedz
#7
(07-22-2014, 02:04 AM)cactoos napisał(a): Zakres Twojego pytania wykracza poza zwyczajową objętość postu.
W jednej odpowiedzi chciałbyś poznać całą technologię i magię
odlewnictwa. Pomagamy na forum, ale to trąci już wyłudzeniem.
Chcesz zarobić na medalach, to się mozolnie ucz albo zleć starszym
kolegom i dodaj swój zysk do ceny końcowej. Są granice kolo!

Ale ja w tym nie mam żadnego zysku Uśmiech




To w czym mogę odbić metal, tak żeby matryca wytrzymała nacisk prasy? Chciałbym coś możliwie domowego, frezowanie matrycy przez firmę burzy ideę bractwa rycerskiego Puść oczko
A fotek medalu ani skanów nie zrobię, nie mam aktualnie sprzętu :/
Odpowiedz
#8
@ Imenoq przypuszczam, że 20$ w czasie odlewania były dobijane na prasie. Sam widziałem jak pracuje taka odlewnia i gotowe elementy są w bardzo dobrym stanie. Różnice jak sam zaznaczyłeś widać w porowatości powierzchni. Co do 20$ jeżeli ktoś wie jak wygląda oryginał, to nie ma problemu z rozróżnieniem Uśmiech Jeżeli pracujesz długo w swoim zawodzie, to z daleka widzisz, czy klient ma w ręce złoto, czy podróbę, na tym to polega.
Odpowiedz
#9
(07-22-2014, 12:45 PM)Mlody napisał(a): To w czym mogę odbić metal, tak żeby matryca wytrzymała nacisk prasy? Chciałbym coś możliwie domowego, frezowanie matrycy przez firmę burzy ideę bractwa rycerskiego Puść oczko
A fotek medalu ani skanów nie zrobię, nie mam aktualnie sprzętu :/

Odbijasz na młocie, kafarze ( odważnik zrzucony z kilku metrów).
Musisz mieć profesjonalną matrycę odpowiednio utwardzoną.
Po za CNC Nie ma sposobu domowego wszystko wymaga przynajmniej małego warsztatu lub ogródka. Eeee....
.
Pozdrawiam Leszek :-)
Odpowiedz
#10
(07-22-2014, 12:45 PM)Mlody napisał(a): To w czym mogę odbić metal, tak żeby matryca wytrzymała nacisk prasy? Chciałbym coś możliwie domowego, frezowanie matrycy przez firmę burzy ideę bractwa rycerskiego
Gdybyś chciał kilka sztuk z aluminium, to przy płaskim reliefie może wystarczy matryca z twardego mosiądzu. Ale już w średniowieczu stosowano stalowe utwardzane matryce.

Widziałem na odpustach ludzi wybijających takie niby monetki za pomocą młotka i dwuczęściowej stalowej matrycy. Jeśli to ma być coś większego i porządniej wyglądającego, to tylko tłoczenie na prasie. Na jakiej prasie, to już zależy od powierzchni (średnicy), i głębokości wzoru. Przyznam się, że sam nie umiem tego policzyć - mam dostęp tylko do prasy 90T, i z doświadczenia wiem, na co mogę sobie pozwolić.

Odlewanie jest znacznie prostsze, gdybyś chciał skorzystać z usług jakiejś odlewni.

(07-22-2014, 12:45 PM)Mlody napisał(a): A fotek medalu ani skanów nie zrobię, nie mam aktualnie sprzętu :/
Fotografowanie i skanowanie burzy ideę bractwa rycerskiego!

Powodzenia!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości