Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rury
#11
a taką giętarką http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=512...ocket_id=9
taką rurkę http://www.hopea.eu/rury-srebrne-ag935/r...ragla.html
Da radę czy niekoniecznie? Nigdy nie musiałam giac rur a mam pomysł na własnie taka gięta rurkowa bransoletkę. i jeszcze pytanie bo myślałam o ogniwach duzych z cieńszych rurek czy to wyjdzie , widziałam kiedyś u kobiety miała 3 wielkie ogniwa krzywe ale puste w środku wygladało to jak by były właśnie zrobione z rurek srebrnych , Bardzo ładny wyrób taki artystyczny tylko jak mozna ogniwo o średnicy 3-4 cm zrobić z rurki
Odpowiedz
#12
(12-04-2015, 09:57 PM)magda napisał(a): a taką giętarką http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=512...ocket_id=9

Tak sobie,
- ona jest do rurki 10mm, 8mm bedzie juz spłaszczać
- jesli rolka dociskowa nie jest polerowana, a raczej nie jest, bedzie uszkadzać powierzchnie rurki
- ciezko na tym wygiąć cos wiecej niz niepelne 1/2 okręgu

Taką grubą rurke to probowałbym zasypać piaskiem, zaczopować końce i giąć na ryglu do branzolet, wałku, butelce
Odpowiedz
#13
A jak zaczopować końce. A co ze zrobieniem ogniwa dużego z rurki cieńszej?
Odpowiedz
#14
(12-05-2015, 10:51 AM)magda napisał(a): A jak zaczopować końce. A co ze zrobieniem ogniwa dużego z rurki cieńszej?

mozna zaklepac mlotkiem , zgniesc w walcach (o ile sa reczne ) najlepiej zalutowac i pozniej obciac . Caly cyrk z rurami slozy temu aby scianki sie nie zapadaly ,pisaek , czy inny wsad powoduje ,ze rura zachowuje sie jak drut/pret,  srednica rury jest nieistotna  . Ktos juz tu kiedys pisal ,ze do wypelnienia rury przed zwijaniem uzywa rzemieni ,albo tych silikonowych substytutow (nie sprawdzalem  osobiscie czy to dziala ) . Jesli chcesz miec ladne okregi z rury ..to trzeba poswiecic troche czasu , niestety .
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
Odpowiedz
#15
(12-05-2015, 10:51 AM)magda napisał(a): A jak zaczopować końce. A co ze zrobieniem ogniwa dużego z rurki cieńszej?

Zagiąć i zaklepać, zakołkować, zalutować - co wyjdzie łatwiej.

Generalnie problem z zapadaniem się ścianek zależy od relacji srednicy rurki i promienia gięcia (no i paru innych rzeczy). Przy odpowienio malej srednicy rurki i dużej okregu powinno sie udac bez niczego (np. okrag o srednicy 6 cm z rurki 1mm)
Odpowiedz
#16
http://www.ganoksin.com/borisat/nenam/be...tubing.htm
Odpowiedz
#17
(12-05-2015, 11:03 AM)Erddill napisał(a):
(12-05-2015, 10:51 AM)magda napisał(a): A jak zaczopować końce. A co ze zrobieniem ogniwa dużego z rurki cieńszej?

mozna zaklepac mlotkiem , zgniesc w walcach (o ile sa reczne ) najlepiej zalutowac i pozniej obciac . Caly cyrk z rurami slozy temu aby scianki sie nie zapadaly ,pisaek , czy inny wsad powoduje ,ze rura zachowuje sie jak drut/pret,  srednica rury jest nieistotna  . Ktos juz tu kiedys pisal ,ze do wypelnienia rury przed zwijaniem uzywa rzemieni ,albo tych silikonowych substytutow (nie sprawdzalem  osobiscie czy to dziala ) . Jesli chcesz miec ladne okregi z rury ..to trzeba poswiecic troche czasu , niestety .

Rzemień raczej nie zadziała, jest miękki i po prostu się spłaszczy pod naciskiem srebra. Na dodatek się zaklinuje i już go nie wyciągniesz.
Odpowiedz
#18
(12-05-2015, 06:32 PM)olax napisał(a):
(12-05-2015, 11:03 AM)Erddill napisał(a):
(12-05-2015, 10:51 AM)magda napisał(a): A jak zaczopować końce. A co ze zrobieniem ogniwa dużego z rurki cieńszej?

mozna zaklepac mlotkiem , zgniesc w walcach (o ile sa reczne ) najlepiej zalutowac i pozniej obciac . Caly cyrk z rurami slozy temu aby scianki sie nie zapadaly ,pisaek , czy inny wsad powoduje ,ze rura zachowuje sie jak drut/pret,  srednica rury jest nieistotna  . Ktos juz tu kiedys pisal ,ze do wypelnienia rury przed zwijaniem uzywa rzemieni ,albo tych silikonowych substytutow (nie sprawdzalem  osobiscie czy to dziala ) . Jesli chcesz miec ladne okregi z rury ..to trzeba poswiecic troche czasu , niestety .

Rzemień raczej nie zadziała, jest miękki i po prostu się spłaszczy pod naciskiem srebra. Na dodatek się zaklinuje i już go nie wyciągniesz.

sam nie sprawdzalem ..ktos tu na forum pisal cus w tym typie

@magda przy rurce 1mm to raczej nie bedzie widac ,czy sie cos wyglo ,czy zapadlo Puść oczko
nie wiem, nie znam sie ...ale sie chetnie wypowiem .
Odpowiedz
#19
Sprawdza się ale przy małych średnicach, gdzie pewnie dało by się i bez tego. Puść oczko Do 8mm już na pewno się to nie sprawdzi.
Odpowiedz
#20
Alee ja myslalam i takiej 3-4 mm, żeby ogniwa wyględały obficie a były puste w srodku i tańsze z tego powodu
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości