Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy/rysy/polerowanie
#1
Witam Panowie/Panie
Jako nowy użytkownik jestem zielony w tematach usuwania rys oraz polerowania biżuterii, poczytałem trochę na forum jednak nie znalazłem odpowiedzi gdyż nie trudno dostrzec że rozmawiacie tutaj już o konkretnych maszynach i zawodzie jubilerskim. U mnie temat trochę z domowej pułki, mianowicie mam srebrną biżuterię (obrączki raczej proste) które wiadomo z czasem straciły blask oraz pojawiły się na nich mniejsze rysy które chciałbym usunąć, oczywiście bez bębnów polerskich itp Uśmiech raczej w domowym zaciszu, z racji tego że przeważnie wolę zrobić coś sam niż oddawać np. do sklepu na polerowanko, mam do was prośbę o info czego użyć do usunięcia rys i do wypolerowania biżuterii, coś z tematu skumałem o papierach ściernych z gramaturami 1000-1500 itp ale kompletnie nie wiem jaką gramaturę wybrać? czy zacząć od grubszej i schodzić w dół jeżeli tak to od jakiej? (jeżeli to nie problem to prosiłbym o jakieś linki z alle...) Najwygodniej byłoby jakąś kostką ścierną tylko z tego co widziałem to gramatury występuje od 60 do 220, a ja wyczytałem na forum o 1000-2000 więc dość spora różnica, której nie rozumiem gdyż patrzę w przypadku kostek na kategorię rękodzieło. Ogólnie jak sami widzicie trochę nie mój temat jednak chciałbym go poznać i coś samemu podziałać, wszelkie odp będą pomocne Uśmiech  z góry dzięki
Odpowiedz
#2
zanim zaczniesz rysować materiał,

soda spożywcza + folia aluminiowa
kwasek cytrynowy / spirytus
pałeczki higieniczne.. wykałaczka...

im większa liczba oznaczenia tym drobniejsze ziarno - tym delikatniejszy.
pamiętaj ze chcesz polerować a nie zdzierać.... 1500+ do rys i szmata z pastą powinna wystarczyć... nie bądź nadgorliwy.
Odpowiedz
#3